Witam przejechałem wątek o 1.4 TSi i nadal nie wiem co zrobić. Brać nową furę z tym silnikiem i się cieszyć? Czy będę częstym bywalcem w serwisie?? Strasznie spodobała mi się jazda z tm silnikiem ponieważ użytkuje V40 w dieslu. Podobny moment obrotowy. Trochę głośno narobiło się o rozrządzie stukających przewodach paliwowych. Zadowoleni jesteście? Pozdrawiam
lukof, W niecałe 2 lata ponad 40kkm. Póki co zero problemów Wymieniona na gwarancji 3 lampa stop bo była lekko pęknięta koło spryskiwacza ale gdyby nie forum to bym pewnie tego nie zauważył Ogólnie jestem b. zadowolony :!:
Jak jest coś źle to wszyscy o tym mówią a jak dobrze to nikt bo przecież tak być powinno.
W każdej prawie marce coś znajdziesz.
lukof, bierz i sie nie stresuj !! Zwłaszcza jak piszesz, że jeździłeś i ci ten silnik odpowiada. Z silnikiem jak ze wszystkim, jak trafisz na pechowy egz. to będziesz stałym bywalcem ASO. Ale Skoda to raczej porządne auta i prawdopodobieństwo trafienia na pechowy egz. jest dość nikłe.
Bierz śmiało.
Weź pod uwagę, że tutaj to piszą tylko Ci co się bliżej interesują tematem lub Ci którym coś się dzieje. Gdzie najwięcej chorych - w szpitalu.
Rzesza zadowolonych tutaj nie wchodzi albo nie wie co ich czeka
Wiem że mogę mieć pecha. Zdecydowałem się na octavię po akcji w Fordzie. Kiedy nówka sztuka przyjechała z zalakierowanym piaskiem na błotniku i źle spasowaniem. Takie auto przedstawiono mi na placu. Masakra. Octavia będzie Family Plus z dodatkiem Climatronica.
1.8 TSI miało być ale wygrywa rozsądek. Średnia ilość kilometrów roczna może lekko przekroczyć 10 tyś. Większość będzie miasto. Po mieście tylu kucy nie potrzeba. Taka moja skromna opinia.
lukof, jedyny rozsądny na dzień dzisiejszy powód, dla którego nie brałbym ponownie 1.4 TSI to w zasadzie brak możliwości zamontowania LPG.
poza tym jak dla mnie same zalety. Mam 35 tys przejechane od stycznia 2011. Jak dotąd bez awarii czy usterek (jedynie jedna spalona żarówka :wink: ). Ponieważ nie mam ciężkiej nogi to spalanie wychodzi max do 6l/100 km, a zazwyczaj około 5,5-5,8.
Bierz, tylko musisz wiedzieć, że ciągnie do używania wszystkich 122 koni i wtedy auto solidnie pali. Jeżdżę także hondą civic 7 1.4 90km i pali mi mniej tylko dlatego, że nie ma takiej frajdy z przyspieszania. Podzielam się z opinią, że jak auto jest załadowane to silnik nie jest aż tak żwawy.
Powiem tak: pomimo awarii słynnego napinacza łańcucha rozrządu (wymieniony na gwarancji), gdybym miał wybierać jeszcze raz silnik, wybrałbym ponownie 1.8TSI. Zalety, zwłaszcza przyjemność z jazdy przy umiarkowanym spalaniu (w stosunku do osiągów) zdecydowanie przewyższają wady. Zwłaszcza, że problemy z wadliwymi napinaczami w silnikach TSI zostały już raczej wyeliminowane (zmieniono konstrukcję części, przynajmniej w odmianie 1.8).
Co by nie było nudno to ja polecam 2.0 TDI (te 140kucy to sama przyjemność), na 100% pali mniej (nawet jak pociśniesz). Co do zadanego pytania, miałem ten sam dylemat, chciałem kiedyś 1.4TSI ale wyszło zupełnie coś innego . Jak Ci jazda próbna się podobała bierz autko i śmigaj śmiało nowym skodolotem.
Zamieszczone przez maciek.sz
Ponieważ nie mam ciężkiej nogi to spalanie wychodzi max do 6l/100 km, a zazwyczaj około 5,5-5,8.
To już totalny PSJ uprawiasz , nie zapomnij że turbina nie lubi PSJ, krócej żyje. Swoją drogą naprawdę nie wiem jak osiągasz taki wynik, chyba robisz ciągle trasy jadąc max 80km/h :shock:
mrfazi, w pojedynkę, na trasie można zejść poniżej 6 literków z palcem... I wcale nie trzeba się specjalnie szczypać.
Ogólnie zauważam, że na tym forum na TSI najlepiej się znają posiadacze diesli...
[ Dodano: Pon 02 Kwi, 12 22:31 ] lukof, bierz silnik jeśli Ci odpowiada jego dynamika. Jeśli masz obawy o awaryjność, to za 1500zł możesz przedłużyć gwarancję do 4 lat lub 60 tys. km. I jest to gwarancja producenta, nie żadne ubezpieczenie. Obejmuje wszystko to, co standardowa 2-letnia.
mrfazi, chyba nie zauważyłeś przepaści cenowej pomiędzy 1.4 TSI a 2.0 TDI (wersja Elegance 79700/96900 PLN). Jeżdżę czasem tymi CR -ami 140KM i frajdy z porównaniu z 1.8 TSI nie widzę żadnej :szeroki_usmiech Muł i klekot ale nie szarpie DSG. :wink:
Żebyś miał dalej do myślenia bez PSJ zrobiłem w trasie realne spalanie 6,2 l i to 1.8 TSI z DSG :wink: ---> dowody w temacie o spalaniu.
porównaniu z 1.8 TSI nie widzę żadnej :szeroki_usmiech Muł i klekot ale nie szarpie DSG. :wink:
1.8 to już inna bajka, zanim przesiadłem się na TDI (a zrobiłem to z pewnym oporem, okazyjnie kupiłem moje autko) użytkowałem O1 FL 1.6 BFQ i byłem zadowolony, a przed zakupem miałem testowo 1.4 i 1.8 TSI, więc miałem okazję "posmakować jednego i drugiego, tak jak napisałem wyżej jeśli pytającemu koledze autko sie podoba - niech kupuje. Co do "klekotu" masz rację , trudno jest się przyzwyczaić, rekompensuje to charakterystyka.
o już totalny PSJ uprawiasz , nie zapomnij że turbina nie lubi PSJ, krócej żyje. Swoją drogą naprawdę nie wiem jak osiągasz taki wynik, chyba robisz ciągle trasy jadąc max 80km/h :shock:
z tą turbiną to mit jest...
Fakt, faktem, ze ja po mieście samochodem raczej nie jeżdzę. Auto mam na trasę. A w trasie to spokojnie poniżej 6 (czasami grubo) da się zejść, nawet jadąc te 110 km/h
Wracając do zalet TSI - silnik wg mnie jest super ekonomiczny, jeśli się chce tak jeździć. Jeżeli nie to zapewne potrafi nieźle spalić sadząc po wpisach kolegów. Wszystko zależy jak się jeździ.
A w trasie to spokojnie poniżej 6 (czasami grubo) da się zejść, nawet jadąc te 110 km/h
no to gratuluję ja tam takich wyników nawet swoim dieslem nie robię :P W tarsie co uzyskałem to 5.9l, normalnie kiedy jadę spokojnie trasa śrem-Poznań, Poznań-Śrem przeważnie średnio wychodzi 6.5l... Tylko ja tak rzadko robię trasy, że jak przysłowiowy "kapelusznik" jeździć poprostu nie potrafię :P dodam, że piratem też nie jestem :diabelski_usmiech
TURBO pije TURBO żyje, bez względu na rodzaj paliwa
- święta prawda. Turbo wypije ile się mu wleje
Spalanie myślę że będzie do ogarnięcia. Do 9 dla mnie jest akceptowalne. Moje 11 letnie V40 klekot pali 7.5 115 km Te napinacze łańcucha mnie trochę dystansują. Jednak chyba skuszę się mimo wszystko. Najwyżej do pół roku dokupię gwarancję na kolejne 3 lata. Ach marzyła mi się taka Octavka mniam mniam już przebieram nóżkami he he.
mrfazi. Tylko turbo ze zmienną geometrią łopatek nie lubi spokojnej jazdy. W 1,4 TSI jest "zwykłe" turbo, tak ze spokojna jazda mu nie szkodzi. Czasami jednak warto troche wrzucić je na obroty ale nie jest wymagane tak jak przy zmiennej geometrii aby robić to cały czas.
Komentarz